16 Mayıs 2008 Cuma

İSKİLİP ÜSTÜNDE BİR KARA BULUT


BOZLAK TÜRKÜ

İskilip üstünde bir kara bulut
Ana ben gidiyom sen beni unut
Ufacık yavrumu yerime böyüt

Efendim efendim Şakir Efendim
İfadeyi doğru söyle efendim

Şakir Efendi derler yüzüme baktı
Olanca tüylerim ayağa kalktı
Yağladı urganı boynuma taktı

Efendim efendim Şakir Efendim
İfadeyi doğru söyle efendim

Şakir efendi dedim, yüzüme baktı
Olanca tüylerim ayağa kalktı
Asmadan fermanı boynuma taktı

Efendim efendim Şakir efendim
İfademi doğru söyle efendim

Darağacı donuk donuk duruyor
Söğüdün yaprağı sönük duruyor
Annem göz yaşımı silip duruyor

Efendim efendim Şakir efendim
İfademi doğru söyle efendim

Odalar yaptırdım dururum diye
Mavzeri çektim vururum diye
Hiç aklıma gelmedi ölürüm diye

Efendim efendim Şakir efendim
İfademi doğru söyle efendim

Bileydim İskilip’e gelmezdim
Gafil olup martinimi vermezdim
Olur olmaz kaymakam’a teslim olmazdım
Doğurmaz olaydın anam başım belalı
Ellerim kelepçeli boynum yareli

Efendim efendim Şakir efendim
İfademi doğru söyle efendim

İskilip yolları dola dolayım
Şakir efendi kurban olayım
Aç kapıyı nazlı yarim göreyim

Efendim efendim Şakir efendim
İfadeyi doğru söyle efendim

Atımı bağladım nar ağacına
Kollarım ulaşmaz dar ağacına
Kınalı kekliğim gel yamacıma

Efendim efendim Şakir efendim
İfadeyi doğru söyle efendim

Bende bir aslanım kıymayın bana
Katillik uyarmı senin şanına
Beni asıyorsun bir hiç uğruna

Efendim efendim Şakir efendim
İfadeyi doğru söyle efendim

İskilip üstünde bir kara bulut
Asılmaya gidiyor bir baba yiğit
Ana ben gidiyom sen beni unut

Efendim efendim şakir efendim
İfadeyi doğru söyle efendim



Derleyen: MUSTAFA YOLCU
İSKİLİP

Bu türkü TRT repertuarındadır.Fatma Türkan Yamacı uzun süre okumuştur.

Hiç yorum yok: