9 Ocak 2011 Pazar

AYDIN DİDİM DE ÇORUMLULAR

AYDIN DİDİM DE ÇORUMLULAR

Temmuz ayında Didim de idim. Buraya yerleşmiş 350 hanede 2500 Çorumlu nufus bulunmaktadır.

Osman Coşkun adlı hemşerimiz emlakcılar derneği başkanı olmuş, Hitit ekmek fırını diye Çorum unu ile ekmek üretilen fırın açılmış, Hitit Çorumlular Yardımlaşma ve Dayanışma derneğini kurmuşlar. Birbirleri ile dayanışmaya ve kaynaşmaya çalışıyorlar.

Bir araya gelişin altında politik gerekce yok. Sadece Çorumluluk gerekçesi var. Bu düşünce ile bir araya geliyorlar.

Didim ilçesinin yerleşik olarak 42000 kişilik nüfusu var. Yazın bu nufus 300000 kişiye çıkıyor. Altınkum plajı ile ünlü, çevrede ise DİDİMA harabeleri var.

Çorumlu hemşerilerimiz buraya iş güç sahibi olmak için gelmişler. Ağırlıklı olarak inşaat turizm ve emlakcılık sektöründe faaliyet gösteriyolar.

Taçi Erbaş adlı hemşerimiz emlakçılık sektöründe faaliyet göstermekte olup, Didimde çıkan yerel bir gazeninde sahibi.
Ahmet KARAOĞLU adlı hemşerimiz Didim Belediyesinde başkan yardımcısı. İbrahim Eray belediye meclis üyesi.
Uzun yıllar İngiltere de yaşamış ana dili gibi İngilizce bilen Mustafa Kocasaraç, burada yoğun olarak bulunan İngilizlere ücret almadan gönüllü tercümanlık yapmaktadır.
AHMET DURSUN Çamlık mahallesi muhtarlığına bakmaktadır.

Oteli, apart oteli, pansiyonu olan hemşerilerimiz var. Epeyce hemşerimiz turizm den ekmek yiyor.

Çorumdan ve Çorumlulardan beklentiniz varmı? Diye sorduğumda-“ Çorumlular arası kültürü iletmek için karşılıklı toplantılar ve geziler yapılabilir. Çorum Hitit festivaline bizi davet aderlerse katılabiliriz. Didim e Çorumlular pazarı adı ile işyeri açılıp burada Çorumun pazarlamak ve tanıtmak istediği her türlü ürün pazarlanabilir. Didimde tatil yapmak isteyen hemşerilerimize kalacakları yer konusunda yardımcı olabiliriz.” dediler.

Egede meşhur Altınkum plajı ile Didim Çorumlular için tatil kenti olabilir. Çorumun ürünlerinin pazarlandığı pazar alanı olabilir. Burada yer edinmiş , yurt edinmiş hemşerilerimizin fikirlerinden istifade edilebilir.

Bütün bunlardan sonra hemşerilerimizin her yerde izini sürüp karşılıklı olarak dayanışmanın birlikte olmanın yollarını aramalıyız.

Ben burada Didimi aktarmaya çalıştım. Aktarılması gereken başka yerler, başka konularda olabilir. Bu konuda bilgimiz olursa, mail adresi ile bilgilerinizi ulaştırırsanız bu bilgileride hemşerilerimiz ile paylaşabiliriz.

DİDİMDE Kİ Çorumluların Çorumlu tüm hemşerilerimize selamı var.
MUSTAFA YOLCU

Hiç yorum yok: